En söt gubbe i Sävarberg

0kommentarer

Godkväll.
Fy fariken vilken dag det har varit, jag är helt slut. Och då är den ändå inte över än. Jag måste tvätta klart samt helst även städa och diska i köket. Nu har jag i alla fall ved över jul och nyår så inte Rilli gnäller över kylan. Jag fick köpa lite ved hos en söt gubbe i Sävarberg.

Jag har precis tagit in och nattat hästarna. Mitt huvud spränger. Men imorgon är det i alla fall julafton, yey. Tycker synd om min morbror som får spendera julen på sjukhuset. Han skrämde skiten ur mamma i morse genom att bara försvinna, men han återfanns senare på akuten. Vi ska åka förbi imorgon med lite julklappar och kanske något gott att äta, han skulle egentligen ha firat här i Bullis med oss.

Ja, vad kan jag annars uppdatera om. Banka lever rövare i huset. Frida har ockuperat vardagsrummet. Jag har fått riktigt najsa grejer i min kalender de senaste dagarna. Men fan, nu måste jag återgå till mina sysslor. Kommer väl isäng där vid 3 snåret!

Förresten skickade jag precis in ett bidrag till en fototävling arrangerad av "Unga uppfödare", temat är "Häst och vinter". Jag skickade in den här gamla goda Braxselebilden på mig och Simpiz!



Puss hej!

Kommentera

Publiceras ej