Här kommer ett knippe dubbelmoral

0kommentarer

Ja, hej.

Här kommer ett knippe dubbelmoral: Jag satt så sent som i eftermiddags vid Sonja och Henriks köksbord (och mumsade på nyskördad honung från deras egna bikupor) och under denna fikasession diskuterade vi hur jobbigt det är med folk som facebookar om hur duktiga (oftast rör det sig om hushållsarbete) de är hela tiden (i statusen).. sedan gick jag hem och blev plötsligt överproduktiv (för att vara jag i alla fall) och nu kliar det så extremt mycket i fingrarna efter att få skryta lite. Så jag gör det, och hoppas på att få lite dispens eftersom jag faktiskt skriver om det i min blogg och inte på facebook.

Ikväll har jag i alla fall *högtidligt harkel*:
- Rensat avloppet i duschen (en fruktansvärd procedur som skulle visa sig kräva en massa olika verktyg)
- Tagit reda på två tvättar och tvättat två maskiner till + en matta
- Diskat (något vanliga personer gör varje dag, men ikke jeg!)
- Tömt, torkat ur och sorterat upp städ/verktygs/ljus/diverse-förrådet
- Klippt 55 stycken klor. Ja du läste rätt. Nima har 19 klor..
- Påbörjat en jätterajd i hallen

Nu är det natti här, jobb klockan sju imorgon. Ovant nå jävulskt.

Kommentera

Publiceras ej