Förvåning ggr 2

0kommentarer

Goddag!

Jag och Simpiz har varit ute på en härlig tur. Han gillar att förvåna mig åt olika håll den där valacken. Först blev jag förvånad över hur otroligt sjukt abnormalt osamarbetsvillig en individ kan vara, det var i följande proportioner: tog jag i tyglarna började han resa, la jag till skänkeln sparkade han bakut. Obs, han gör bara sånt här med mig eftersom jag ska ha han att gå på tygeln. Med ett blåbär som pappa eller Robin är han mycket tålmodig.

På väg hem så blev jag sugen på att gå in på en väg som var helt igensnöad, den leder till ett gammalt hus som verkar stå tomt hela vinterhalvåret. Det enda som syntes var spår av älg. Då blev jag plötsligt förvånad över hur modig han är min lille kille! Han harvade fram i djupsnön utan tveksamheter. På ett ställe hängde ett träd över vägen och jag trodde att det skulle bli helt omöjligt att ta sig förbi, det var grenar överallt och trädet hängde typ i mankhöjd med Simzon. Vi gick fram till trädet och jag provade bara för skoj skull att driva på Simzon lite. Då gick han fram och styrde/böjde undan trädet med bogen! Sedan kunde vi fortsätta längs vägen. Han kan sannerligen överraska..



Nu ska vi duscha och börja bege oss mot gräsmyran.
Ha en trevlig kväll!

Kommentera

Publiceras ej