06 - MIN DAG

1kommentarer

Vadå "min dag"? Jag gör väl inget annat än skriver om mina dagar, det är väl det man brukar göra i bloggar. Nu har jag ju nästan avslöjat allt om min spännande torsdag redan! Nåväl, min dag började med att jag vaknade typ 20 minuter för sent, jag fick rusa ut till bilen utan smink och hamnade sedan givetvis bakom en vidrig medtrafikant som envisades med att köra 10km under hastighetsbegränsningen (händer ungefär varje dag efter att jag passerat Bodbyn). Jag vet inte hur det gick till men jag kom fram till jobbet i tid trots detta missöde.

Jobbet (PA) gick väldigt bra förutom allt snor som bitvis hindrade mig i mitt arbete. Jag måste säga att jobbet som personlig assistent hittills har varit över förväntan. Efter jobbet i alla fall så åkte jag hem, hundarna hade saknat matte så de ville åka med i bil, och sedan vidare till affärn. Kom därifrån med glass, buljong, handtvål och kolasås. Det var alltså ingenting jag egentligen behövde men jag fick ett litet shoppingbegär.

Resten har jag redan förtäljt. Jag spenderade kvällen hos Sonja och Henrik med allt vad det innebar, precis vad jag behövde för att slippa fokusera på mina bihålor. Förövrigt är jag extremt nöjd över att ha ett vedlager igen! Det är så mysigt att elda i pannan på kvällarna. Okej, det är inte bara mysigt, det är även en fråga om överlevnad..

Efter att jag bäddade ner mig i min vilfåtölj har jag hunnit med en kopp med glass och två partier betapet som slutade med -13 i ranking (anteckna!). Nu ligger jag och myser i sängen med en extra filt och känner mig allmänt smånöjd trots att jag är halvrädd för att kvävas i mitt eget slem om jag somnar. Kvällens facebookchock, jag tror att någon har blockat mig! Men men, nu måste jag tvinga igen ögonlocken innan jag börjar yra. Sov gott!

1 kommentarer

Melvinsimone

23 Aug 2011 06:54

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

Kommentera

Publiceras ej