13 - DEN HÄR VECKAN

2kommentarer

Godmorgon.
Det här är veckan före plugget drar igång på riktigt. På måndag är jag officiellt student (komvux) vilket känns både bra och dåligt. Bra: Jag kommer förhoppningsvis ta mig vidare i livet, få mitt slutbetyg så jag kan söka fler jobb och fler utbildningar, jag får plugga på distans och får vara hemma mer med hundarna, jag får lägga upp mina dagar själv utan skoltider att passa (till största del), jag behöver nästan aldrig lämna byn.. Dåligt: Jag ligger och funderar på om jag kommer få en släng av studentsjukan? Börja bära stora glasögon med fejkglas och bli flamsig och spexig? Kommer vilja köra lekar, charader och sketcher på varenda fest? FÖRVISSO så kommer jag ju ha så lite kontakt som möjligt med andra studenter så jag känner mig relativt säker. Sedan vet jag ju att studentsjukan sprids värst på universitet.

Den här veckan jobbar jag i allafall några dagar som personlig assistent och på lördag ska jag hoppa in som vikarie på ridskolan. Jag jobbar alltså inte en enda kväll i veckan, grymt. Jag kommer att fortsätta jobba medans jag pluggar men bara något pass i veckan, jag ska låta plugget gå först så jag blir klar någon gång. Är ju inte jätteflashigt att bli klar med gymnasiet när man är 24 år så jag vill inte dra ut på det ytterligare.

Vad händer mer i veckan då förutom jobb, hm. Idag ska jag äta middag hos mamma och prata av mig lite. På lördag kväll har jag och Mikaela styrt upp en liten tjejfika med några från flyget. På söndag är det ridning och träning som vanligt. Fredag är jag öppen för förslag, jag föreslog spelkväll för Sonja men hon tyckte att vi skulle se Let´s Dance.. jag tycker dock att jag sett nog med avsnitt för säsongen så vi får se. Annars ska jag väl bara städa, tvätta, ta hand om mina hästar och hundar, umgås med min pojkvän på min lediga tid.. Det är dags att få kloklippningsbesök av Mikki också.

Nu ska jag klä på mig och gå ut i stallet efter jag fått i mig lite proviant. Jag funderar på att longera Simzon idag. Hoppas att ni får en lika gemytlig vecka som jag (planerar för iaf)!

2 kommentarer

Mikki

22 Feb 2011 12:54

Kan jag komma i morgon (onsdag)?

Mikki

22 Feb 2011 12:55

Glömde säga det. Men min privatchauför kräver fika.

Kommentera

Publiceras ej