En incident igen

0kommentarer

Kul. Jag har varit med om en vansinnigt dryg incident. For ju till pappa och hämtade ved i en hästtransport, när jag skulle åka därifrån så fick jag möte i en uppförsbacke så jag var tvungen att ta ner farten och vad händer, jo, jag kommer inte upp för backen. Det var glashalt och hela ekipaget gled iväg baklänges. Sedan stod jag där och blockerade vägen från två håll som en fällkniv helt oförmögen att flytta på mig. Jag fick ringa dit pappa och efterhand blev det en liten folksamling runt bilen. Random bil nr2 som försökte dra upp oss lyckades (+ 3 människor som puttade på bakifrån). Väldigt oläckert och väldigt halkigt.

Nu är i alla fall hälften av veden transporterad och urlastad. Jag och pappa har fikat paj som han hade med sig och nu måste jag bara ta en liten powernap innan jag svimmar.

Kommentera

Publiceras ej