03 - MINA FÖRÄLDRAR (del 2)

1kommentarer

Här kommer del två, trots önskemål om annat..

Pappa
Jag har en pappa som snart fyller 60. Han är dock en vältränad 60åring och har varit aktiv hela livet, så jag hoppas och tror att han blir långlivad som attan. Det ska även sägas att min pappa har en väldigt god klädsmak trots sin ålder, jodpurs och skinnjacka med en lagomt gubbig touch. Hans liv blev komplett 2010 då han tog sitt förnuft till fånga och adopterade lille hunden Mikki från utlandet samt lärde sig spela golf. Min pappa är väldigt pedantisk när det kommer till mitt hem och min systers hem, därav "inspektören", vintertid börjar han oftast besöket med att frentetiskt och lite anklagande skotta utanför huset. Att ens föräldrar håller sig "ajour" är ju bra, men jag har fått börja censurera mig själv sedan de båda (och framför allt pappa) skaffade facebook. Nu kan de/han hålla stenkoll, något som faller pappa på läppen.

Min far är väldigt omtänksam. VARENDA gång jag bett pappa om hjälp har jag också fått hjälp. Oavsett om det gällt hämtning mitt i natten, akuta pengalån/bidrag, husrum eller bara goda råd från pappas kunskapskälla. Kanske har man fått en liten predikan på köpet, men han har alltid ställt upp.

Vill bara avsluta med att säga att: mina föräldar är fantastiska.

1 kommentarer

Mikki

26 Jan 2011 23:51

Bra skrivet.

Kommentera

Publiceras ej