Någon som minns Pippi Pelikan? :(

1kommentarer

Jag blev abrupt påmind om Pippi Pelikan för ett par timmar sedan. Någon som minns det tvprogrammet? Jag önskar jag hade glömt (och jag vet att det finns fler som jag, till exempel Nora). Pippi Pelikan ger mig rysningar ända in i benmärgen. Jag var vansinnigt rädd för Pippi med company när jag var liten, jag drömde ofta mardrömmar om Pelikanen, Söderskatan och de svartklädda männen. Jag drömde att jag var ett av de stackars barnen med lergöken som de svartklädda männen jagade. Allt var vidrigt men introt till serien var nästan värst.. Jag skulle vilja se om det går att youtuba fram men jag tror inte att jag vågar.



Fariken! Det finns på youtube.. såg det av en slump när jag googlade biler. Jag vill gråta.

1 kommentarer

Jenny

28 Jan 2011 09:21

Läskigt att du nämner det, tänkte på det häromdagen. Kom ihåg när det var uppe på någon bro/övergång med galler......

Kommentera

Publiceras ej