Det uppstod en situation

2kommentarer

Hej.

Igår kväll skulle jag plugga, men det uppstod en situation. Jag och R blev nämligen inbjudna på kaffe efter pajen hos grannarna och det vill man ju inte gärna tacka nej till. Kaffe ledde till kaka, sedan började det regna så alla planer på att göra något nyttigt utomhus gick upp i rök, kaka ledde till popcorn, popcorn ledde till bönspelet, bönspelet ledde till hemmagjord kola, hemmagjord kola ledde till kaffe igen (vid 10tiden), kaffe igen ledde till kexchoklad.. Till sist avrundades kvällen med samtal om de mest opassande saker! Jag ligger här i sängen idag med lätt magknip efter fikablandningen samt träningsvärk i skrattmusklerna.

Jag har givetvis varit på jobbet därimellan och sovit som en stock. Idag är det midsommar, regnet faller ner och jag ska jobba 16 timmar i sträck med början kl 4. Så nu blir det powernap, lunch och sedan våldsmotion av hundarna så de klarar sig tills imorgon. Sonja ska ta ut dem medans jag är borta, men hon har inte möjlighet att gå några långa turer. Det blev väl ingen superlösning för hundarna men nuförtiden är de ju nästan aldrig ensamma så det får bli på det viset idag, nattetid är det tack och lov inga problem att lämna dem ensamma i nödfall - de sover som tre små rispåsar. På nyårsafton uppstod en liknande situation och hundarna skulle sova inne hos grannarna, det gick inget vidare eftersom Akilles ville gå över en gång i timmen och kolla om jag kommit hem. Så med facit i hand är det lugnast att de sover hemma själva. Jag ska nog muta dem med något litet midsommarsnarra..

Ha en trevlig midsommar!

2 kommentarer

elin

24 Jun 2011 13:13

senait och linda är bäst, resten can suck it!

niska

24 Jun 2011 14:25

jag är doooown!

Kommentera

Publiceras ej