Levande döda

0kommentarer

Åh, mina duktiga små ponnysar har nyraspade tänder och står och hänger i sina boxar. Det där drogningsmedlet veterinärerna har är ju helt otroligt.. Men jag tror nästan att jag ska prova utan nästa gång! Och lille Simzon som brukar börja darra bara han ser en veterinär lät sig relativt beskedligt stickas med sprutan. Haha, jag kommer aldrig glömma våra turer till ATG när han hade frakturen och skulle drogas inför röntgen. Speciellt en gång då han var så stökig att veterinären inte ville ge sprutan i boxen, tror hon var rädd att bli klämd, så vi skulle göra det i deras långa stallgång men han bara sprang baklänges - hal som en ål. I en evighet höll vi på. Till slut blev jag så less så jag ställde mig bakom honom och sköt på framåt med båda händerna, då gick det. Jag vill minnas att jag var less på både veterinären och Simzon vid det laget, jag tänkte - stick honom bara för guds skull! Men hon ville att han skulle stå som en staty först. Jag minns även att man fick spruta honom typ 3 ggr varje gång för så fort han såg röntgenmaskinen vaknade han igen med ett ryck och man kunde inte se minsta spår av lugnande medel i dom små skurkögonen. Lille Simp.

Kommentera

Publiceras ej