Hundar

0kommentarer

Hej.
Det är hur härligt väder ut som helst. Jag har varit på min första "långpromenad" med alla tre hundarna samtidigt och det gick bra. Hade först alla i koppel men det blev lite stökigt så Rilla fick gå lös, och han gick faktiskt fot 99% av promenaden utan att jag behövde säga åt honom. Nima hoppar och far när man sätter på henne kopplet och första biten av promenaden, men sedan går det rätt så bra. Jag antar att det är lite nyhetens behag med snöiga promenader. Men hon är ju som en stor valp hela hon. Jag är ju på min vakt hela tiden men hon är nästintill redan rumsren (peppar peppar ta i trä).. I natt fick vi ju sova sju timmar utan avbrott och hon kom och nosade på mig när hon ville ut.

Det märks på grabbarna att de tycker det är lite jobbigt med ny familjemedlem, även om de verkligen accepterat henne jättebra. Men till exempel, det finns en stor solfläck i vardasrummet på golvet där Mio ALLTID ligger efter promenad.. men nu la hon sig där först, och då satt han bredvid och såg så ledsen ut att jag var tvungen att krama honom..

Obs! Nu la hon sig i sin bur och Mio fick tillbaka fläcken.

Kommentera

Publiceras ej