Sängdags

0kommentarer

Haha, jag kan bara inte somna utan att skriva ner lite om det här sänggåendet. Jag önskar att jag hade det på film. Jag föste in alla i sovrummet och drog in Anonimas bur men la även ut en trasmatta och en filt i ett hörn. Övriga sovplatser är ju sängen, en hundbädd (lite för liten för henne dock) och Mios fåtölj. Det första som hände var att Rill invaderade Mios fåtölj! Han gillar den inte ens! Men nu dög den. Han la sig som en liten knärting i mitten av fåtöljen och blängde på oss alla. Detta innebar total katastrof för Mio som satte sig på hundbädden med ryggen mot alla andra och stirrade in i väggen och suckade så det skar i hjärtat på mig.. sedan resten han sig, hoppade upp i sängen men inte för att lägga sig utan för att stå upp i en stel statyposition med blicken riktad mot fåtöljen i flera långa minuter. Och han gillar inte sängen! Anonima lade sig i sin bur och var lugn medan de andra två höll på och stöka runt på fel platser, helt tomma i blickarna. Jag kunde bara iakta och le. Till slut tog Rill sitt förnuft till fånga och överlämnade fåtöljen så Mio kunde komma till ro. Och nu ligger Rill med mig här i sängen med huvudet under täcket.. Godnatt!

Ps. Det luktar spanskt hundshelter i hela sovrummet. Imorgon blir det bad!

Kommentera

Publiceras ej