Upprörande

1kommentarer

Godkväll.

Jag har en del yngre hästtjejer som vänner på facebook och har nu gjort en mindre rolig upptäckt - ouppfostrade små tonårspojkar. Såg idag följande status på fb, där en av dessa små slynglar kommenterat:

Hästtjej (som får vara anonym) - Känslan när Rolf-Göran Bengtsson rider in i globen och får stående ovationer!
Tonårspojke - HAHAHHAHAHHAHA. Känslan när nån tror att man ska veta vem jävla Rolf-Göran är..

Det är inte första gången jag ser sånt där och det är i princip alltid just en kille som kommenterat nedlåtande, eller ibland till och med sjukt elakt. Så här kan det se ut:

Hästtjej - RIP min älskade ponny, nu vandrar du på de evigt gröna ängarna..
Tonårspojke - Fan vad god den ska bli att äta som hamburgare höhöhö.

Tyvärr ser jag väldigt sällan att tjejerna säger ifrån, men alla som håller på med hästar eller djur över huvudtaget förstår ju att det är helt sinnessjukt att skriva en sådan sak till någon som just mist sitt djur.

Jag minns själv från min skoltid att man kunde få töntstämpel för att man gick på ridskola (och jag vet att det var ännu värre för de få killar som red), vad är grejen med det? Hästar är ju så sjukt mycket häftigare än de flesta av de osäkra pubertetspojkarnas fritidsaktiviteter..

1 kommentarer

Mikki.

28 Nov 2011 16:10

Dom flesta, av killarna, är ju rädd för hästar. Därför kommenterar dom så korkat.

Kommentera

Publiceras ej