En kuslig kväll

1kommentarer

Hallå.

Det är en kuslig kväll. En hund skäller någonstans utanför i mörkret och det är ett väldigt ihärdigt skall, hoppas att inget hänt den. Jag hatar att jag just slog igång diskmaskinen för nu blev det jättesvårt att bedöma hundens avstånd från huset. Sedan är det ju omöjligt att se något utanför huset eftersom jag lever i en länsdel utan gatulysen. Något annat kusligt som har hänt var att jag blev tvungen att gå upp på övervåningen efter solnedgång, Robin hade nämligen glömt en lampa på uppe på vinden. Jag stod länge och funderade på vilket scenario som var mest troligt, att lampan skulle börja brinna under natten om jag struntade i att släcka den eller att jag skulle bli nypt i armen av ett spöke om jag gick upp. Det slutade med att jag gick upp och släckte lampan och det gick bra.

Denna jobbdag har varit ganska påfrestande faktiskt, så det är en trött Johanna som snart sluter ygena för några timmars sömn. Imorgon vankas spelkväll, det blir trevligt. Verkar dock som om jag missar århundradets fest (Umeå ryttarförening har medlemsfest imorgon), trist!

Simzon pussar Bella godnatt

1 kommentarer

Mikki och pappa

12 Nov 2011 17:13

Jag går på Owe Thörnqvist jag ;-)

Kommentera

Publiceras ej