Vintern är i antågande

0kommentarer

Hej. Jag är jättetrött och internet är omegasegt. Jag tror att jag behöver gräva ut ett litet bakverk ur frysen för att ha energi till kvällens sista bestyr.

Det slog mig precis att vintern är i antågande och det känns verkligen inte bra. Visst, det är mysigt med pudersnö, juletider och eldning i vedkaminen. Men det väger verkligen inte upp för all denna kyla som vi kommer att utsättas för. Min bil ville till exempel spela mig en hel del spratt förra vintern genom att inte generera någon värme alls till sin förare (mig), vilket gjorde alla bilfärder (typ varje dag) outhärdliga. Fläkten var ju tvungen att få, annars immade rutorna igen, men luften som fläktades in var ju sisådär 30 minusgrader. En anna fruktansvärd sak; frusna fingrar. Än har jag inte stött på den vante som går att rida med utan att fingrarna gör ONT efter 15 min. Fy. För att inte tala om mörkret, runt februari kommer all min energi vara förbrukad och jag kommer att röra mig som en sengångare fram till juni.

Kommentera

Publiceras ej