Två oknytt som kivades

1kommentarer

Hej.

Glömde helt bort spökhistorian, det var alldeles för spännande i Game of thrones. För att sammanfatta: Jag sov ensam natten mot lördag, vaknade med ett ryck vid 2-3 tiden på natten av att två oknytt brottades bredvid sängen. De var inte ens en meter långa och jag såg bara siluetterna i mörkret, de hade i alla fall smala armar och ben men en stor mage vardera. Jag ryckte till, Nima skällde till och sedan var de borta. Mitt hjärta dunkade så att det höll på att hoppa ur kroppen på mig, jag fick hala upp Rillan upp till huvudkudden och hade väldigt svårt att somna om. Givetvis så drömde jag, antar jag, vad annars.. men det var sjukt verkligt. Och varför skällde Nima om jag drömde? Hon har aldrig skällt på natten tidigare. Så typiskt mig att väckas av två kivandes oknytt :( Obs, detta är inget skämt.

Idag har jag jobbat hele daga, först som PA och sedan har jag haft dressyrträning. Mio har varit med som moraliskt stöd men fick stanna hos mamma under dressyrträningen. På kylis fick jag en väldigt god sallad till middag, blåbärsefterrätt samt en liten presentpåse från mammas Stockholmsvistelse. Jag älskar mammas små souvenirer. Och mamma såklart.

Nu är det snart natta för jag ska upp tidigt även i morgon. Jag och Sonja ska åka upp till Roberts och hälsa på Lennart och Jacko. Jacko är ju där på prov för att kanske flytta permanent! Jag har köpt honom en fodersäck som ska dit och Sonja vill givetvis se hur han har det. Det var verkligen på tiden att Lennart fick sig en ny hundkompis att smyga runt på skaren med, så jag hoppas att de trivs bra ihop och att Jacko får stanna.

Sov gott people! I will! Om oknytten håller sig borta det vill säga.

1 kommentarer

Mam

12 Sep 2011 22:42

Va äre föra skrömpt?

Kommentera

Publiceras ej