En snålhal ål

0kommentarer

Hej.

Denna dag inleddes med ett rejält ridpass. Jag red en jättehäst som heter Lucky Landing (då Gulis var drogad och Cobra var omöjlig att fånga) och passet var inte att leka med. Det var framdelsvändningar, tempoväxlingar, travbommar, galoppbommar, öppna, sluta och förvänd galopp. Allt utfört utan stigbyglar. En kort period under ridlektionen var jag så trött att jag förlorade delar ur mitt synfält, haha, då är det illa. Men sjukt kul. Jag kände mig grovt hjulbent när jag ledde in hästen till stallet och av Jenny och Johannas gångstil att döma så kände de något liknande..

För övrigt så har pappa inlett sin ridskolekarriär idag! Han fick rida på trogna Max och det gick bra för honom, tyvärr hade jag ingen kamera att föreviga ögonblicket med men det kommer. Om två veckor.

Nu har jag ganska nyss kommit in från stallet här hemma. Har även klippt klorna på di brune! De var jätteduktiga. Det är de iofs alltid när det kommer till kloklippning men Rill har en förmåga att förvandlas till en liten snålhal ål ibland.

Dusch och kvällsfika nu, sen sooooova. Love it.

Kommentera

Publiceras ej