Virgin Mary

3kommentarer

Hejhej!

Nu kan jag glatt meddela att jag efter stora mödor fått bort 2 av nästa veckas 4 nätter, livet känns onekligen lite lättare nu. Idag har jag haft en bra dag på jobbet, kvällens lektioner var jätteroliga att ha och eleverna var duktiga. Fick beröm från ett mycket oväntat håll också, det värmde. Tänk vad lite det behövs ibland..

Nu är jag i alla fall hemma, har sjukt dåligt samvete över hundarna den här dagen. Jag vågar inte gå någon lång promenad på kvällen (det är extremt mörkt här, vi har inte gatulysen om någon trodde det!) så de fick bara ut och göra det nödvändigaste. De har knappt varit ute under dagen heller, usch. Robin får kompensera dem imorgon när jag är på jobbet. Han sover i stan i natt så därför kan han inte följa mig ut på någon mörkertur. Trots min skräck lyckades jag med en pannlampa på huvudet i alla fall transportera mig ner i beteshagen och ge hästarna hö, det är så varmt här att de får sova ute i natt. På tal om det så fick jag bannor av Sofia när jag berättade att jag bar en pannlampa.. "Det här hade jag inte väntat mig av dig!". Nu ska jag tydligen få en fotogenlykta att bära framför mig som en liten skogstomte i stället, hur kan det vara bättre?

Hallå. Hur kan Rill som sover två rum bort höra ett halv popcorn falla till golvet och rusa in i köket utan att jag hinner blinka?

Från 0 till 100 på 2 sek


Obs. Ingen kan livsnjuta som min Rill! Obs igen: Det är inte jag som klätt ut honom till virgin Mary, han fixar dom där sovrullarna alldeles själv.

3 kommentarer

Mam

11 Sep 2011 22:35

Den lille rulladen!

Mam

11 Sep 2011 22:37

Den lille rulladen!

claaaan

15 Sep 2011 21:31

pannlampa är det bästé! Jag ska nog införskaffa en värsting när ekonomin tillåter:D

Kommentera

Publiceras ej