Skräckparaden

0kommentarer

Hoj.

Jag lever! Men jag har haft väldigt mycket att göra.

Jobbade dag på hippo i fredags, hade ett gäng lektioner och pluggade på om nya sits-rön inför vår avsuttna ryttarträning på onsdag. Var rätt dålig uppslutning på lektionerna men det var ju trots allt långfredag. Kvällen spenderade vi hos Malin och Totte, Sofia anslöt också så det blev ett litet BK-häng där i köket.

På påskafton jobbade jag som PA på dagen, åkte sedan till mamma och fick en god påskmiddag. Därefter anslöt jag till ett påskfirande sällskap på korpralsvägen. Jag kom ganska lagom till godiset. Påskdagen jobbade jag också. Sedan åt vi tacos, drack vin och spelade spel med grannarna. Det var också väldigt trevligt.

Idag trodde jag att jag skulle få sovmorgon men tji fick jag då hovslagaren kom vid 8. Jag har även läst ut en bok idag (mycket viktigt göromål), motionerat djur och tvättat. Jag har jobbat kväll på hippo och haft ett gäng roliga lektioner. Nu kommer jag att sova gott och imorgon får jag ÄNTLIGEN sovmorgon! Veckans höjdpunkt.

Tack till er som överöst mig med påskkänsla och mys denna helg, jag som trodde att jag knappt skulle få se en påsklilja i år (och nu har jag oväntat två stycken på köksbordet)!

"Påskparaden" även kallad "skräckparaden" som äger rum på mammas spisfläkt år efter år. De består av olika barna-alster. En av de numera helt ögonlösa kycklingarna hade förr ett öga som hängde och dinglade i en lång limtråd, därav "skräckparaden". Jag älskar den.

Kommentera

Publiceras ej