Höpp höpp

0kommentarer

Höpp höpp.

Gårdagen inleddes med en morgonpromenad tillsammans med systra mi, den var dock inte frivillig från hennes sida. Vi åkte sedan till Robban och firade gamle morfars 80-åriga bemärkelsedag. Han är nyinflyttad på ett mysigt litet ålderdomshem och vi dukade upp tårta och kaffe i matsalen och hade hysteriskt roligt. När morfar är i gasen får man höra många otroligt roliga historier berättas, ibland kan det roliga vara en liten gnutta på andra människors bekostnad men det är ju sådant man kommer undan med när man är 80. Han är en snurrig gammal morfar numera men jag vet inte om jag någonsin har sett honom så sprudlande glad som igår, så det var definitivt ett fint och trevligt firande.

På kvällen firades även Totte som fyllde hela 22. Min förkylning gick på högvarv så jag var inte en speciellt energisk festdeltagare men det var kul ändå. Vissa människor/barn är tyvärr inte uppfostrade till att vara trevliga men jag och Malin är ju rätt vana vid att vara the bigger persons vid det här laget. Tyvärr styrde sällskapet ut på Olles och det var inget jag kunde förhindra. Förfesten är alltid bäst! (Om man inte går på schlager då). Jag och Robin övernattade på teg, hämtade hem vovvarna efter lunch idag och resten av dagen har vi spenderat i soffan. Vi har sträcktittat på True Blood och gör det fortfarande. Jag har kännt mig sjuk och febrig hela dagen (ej bakissjuk) och det har varit så skönt med en hel eftermiddag under filt med min grovt snygga pojkvän. Det är dock lätt ångestframkallande att lata sig så här grovt men jag antar att man måste tillåta sig själv att vara sjuk ibland också, framför allt på en söndag. Jag var tvungen att moppa golvet nyss för att försöka väga upp det en aning.

Hästarna är nattade och vi ska snart krypa i säng men vi måste bara se ett avsnitt till först!

Kommentera

Publiceras ej