Wundersnail

0kommentarer

Hallå!

Här kommer en resumé igen! Vi börjar med torsdag, torsdagar är fantastiska dagar. Jag red bland annat på ridskolans egen "mini-Briar" som tjöt hejvilt i ridhuset. Fodrade, gjorde nya scheman till mina fredagsgrupper och så hade vi personalmöte som vanligt. Gick en promenad med Simzon när jag kom hem och fick en lugn kväll.

Fredag var däremot en längre dag. Började arbetsdagen med dressyrhingsten (Baloo) igen, tredje dagen gillt så jobbade han faktiskt på riktigt bra! Fin ponny. Därefter hade jag en rolig privatlektion, fodrade tillsammans med Maria, åt lunch, förberedde inför kvällens ridlektioner, var med på hästintag, hade tre ponnylektioner och fodrade sedan kväll med Johanna. Min ponny 5:a förgyller verkligen mina fredagkvällar! De får mig så vansinnigt engagerad. Kom hem och gjorde hamburgare/vegburgare med min sambo. Gick ut och fixade stallet här hemma men det blev ingen ridtur på grund av det fruktansvärda vädret! Smorde träns framför teven istället. Tyvärr var det ingen kanal som fungerade eftersom antennen alltid ger upp i snöstorm. Avrundade som vanligt med ett avsnitt True blood!

Idag har jag också varit aktiv. Skjutsade och hämtade lille mor som for på begravning. Jag var lite lur tidigare i veckan om jag också skulle följa med på denna begravning men bestämde mig för att vara barnvakt i stället.. mest för att jag är otroligt känslig när det kommer till begravningar och knappt kan entra kyrkan utan att stortjuta. Det är en person jag tyckt om som gott bort, men ändå ingen närstående till mig, därför besparade jag mig den ångest som begravningar skapar. Dessutom var jag rädd att vissa ur hans familj och vänner skulle finna det märkligt att en person de aldrig sett förr bryter ihop i kyrkbänken.

Efter att jag hämtat opp lilla mor åkte vi och handlade samt åt en sen lunch. Hämtade upp Frida och en tjej som rider på ridskolan, Sofia, och sedan åkte vi hem till Bullis. Sofia provred S för andra gången för att eventuellt ta honom några månader på foder. Vi får se hur det blir! Man kan behöva litet betänketid innan man öppnar upp sitt hem för honom. Jag älskar min fine S men det går trögt med motivationen och kanske kan en liten hästpaus göra susen. Efter stallet gjorde jag lasagne för ett helt kompani och nu sitter vi här i soffan och smälter maten. Jag, Frojd och Slojd. Ska dock strax ut och ta in hästarna från snöovädret.

Imorgon ska vi åka till pappa och äta lunch, och på kvällen är det tatueringsdags som sagt. Det blir ett unikt motiv.

Min wundersnail

Kommentera

Publiceras ej