Ridsportgala

0kommentarer

Godmorgon, vilken dag är det ens? Inte för att jag är bakis eller så, men jag vaknade med den ovana känslan av att inte veta vilken veckodag det var. Kunde lättad konstatera att det inte var måndag..

Jag hade en trevlig kväll igår. Den började hos Ida där vi tog en fördrink och pratade. Lika tråkigt som alltid var det att lämna vår lilla förfeststillställning! Ridsportgalan hölls på Umestan och ingången gick igenom en hästtransport, festligt må jag säga. Vid ankomst kunde vi dock lite dystert konstatera att fördrinken var alkoholfri men något senare kunde vi köpa oss en flaska vin att dela på. Maten var god! Älska mat. Tänk om man hade kunnat få med sig en liten doggybag hem, då hade jag vaknat med ett flin. Nu vaknade jag till insikten att det roligaste som finns hemma i skafferiet är nudlar.

I alla fall fortlöpte kvällen med mycket hästprat, prisutdelningar, HAVREPAPPA, jubileumstårta och dans. Klockan ett var det mycket glest bland besökarna så jag och Stina tog ett besök på Cover/Schlager. Det blev en timmes intensivt dansande så jag hoppas att jag bränt några av alkoholkalorierna.

Nu önskar jag bara att jag hade lite maxmat nära till hands. Dock får det ju av avståndsskäl bli något annat till lunch och sedan ska jag ta en promenad med hundarna, vädret ser härligt ut.

Ha en bra dag.

Kommentera

Publiceras ej