Nära döden

0kommentarer

Hallå!

Idag har jag varit nära döden. Men mer om det snart, jag måste blogga om dagen i kronologisk ordning.

Jag var trött som en amitiöslös tonåring i morse, men tog mig till slut bortur sänga. Hade studievägledningsmöte på Viva på förmiddagen och blev något klokare. Jag fick veta att jag kan söka mycket med "grundläggande behörighet" samt poängen på mitt högskoleprov, men saknar fortfarande ett slutbetyg så vill jag ha det måste jag göra en förbaskad prövning. Prövningen jag inte vågar nämna. Eller helt enkelt läsa in 250 poäng på annat vis vilket kanske skulle kunna vara lika gott.

Jag åkte förbi Willys och provianterade. När jag kom hem red jag ut tillsammans med en tjej som fick prova att rida Simzon, man ska som känt inte ropa HEJ men hon vill i alla fall prova vara medryttare på honom under våren. Jag känner mig peppad på att få lite ridhjälp! Men det var under ridturen som vi höll på att bli påkörda, i en snäv kurva kom en bil (modell mindre lastbil) i riktigt hög fart, den måste ha kommit riktigt fort för vi hann inte ens höra den och här ute i tystnaden brukar man höra fordon väldigt bra. Vi red bredvid varandra eftersom vi pratade och killen i bilen fick plöja ut i snövallen när han såg oss, han fick inte riktigt stopp ändå och var på väg att köra på Simzon innan han fick fäste åt andra hållet och körde mitt mellan hästarna på den smala vägen. Vi hann inte ens rida ut i snövallen själva. Det syntes att killen visste vad han gjorde (han är dock inte mindre idiot för det) när han manövrerade bilen men gud vet vad som hade hänt om den hade haft en mindre skicklig förare bakom ratten. Fyfan, vi var faktiskt rätt chockade när vi red vidare. Vi båda såg bilen i slowmotion först väja för Älvan och sedan för Simzon för att till sist glida mitt emellan.

Efter den händelserika ridturen gjorde jag klart stallet och kom sedan in till färdig middag och dukat bord, så skönt! Nu ska jag slinka ner i min fantastiska liggfåtölj tillsammans med hundarna och läsa ut min bok. Ni andra slinker väl ner bredvid era sambosar såhär på alla hjärtans dag men min sitter klistrad vid Star Wars :) Tur att han är fin att se på i alla fall, så att jag kan ligga och glutta från fåtöljen.

Kommentera

Publiceras ej