17 år

0kommentarer

Hej.

Jag har spenderat ett antal timmar ute i stallet och på gårn. Började med att mocka mina boxar, sedan friserade jag, broddade om samt longerade Simzon. Efter det var jag så i gasen att jag mockade Sonjas boxar också samt gjorde i ordning allt för kvällen. Hundarna har varit med ute hela dagen och "hjälpt till".

Angående longeringen så har jag inte longerat Simzon sedan förra vintern någon gång. Det var ganska kul att se, för trots halvtaskigt underlag och oregelbunden träning så är han nog så fräsch som en nybliven 17-årig lantishäst kan bli! På linan rör han sig väldigt bra, utan minsta tillstymmelse till stelhet eller ojämnhet. Galet att han är 17 år!

Efter mitt hårda arbete kom jag in och proppade i mig en ohälsosam mängd fika. Mår inte så bra nu kan jag tillägga. Måste vila bort detta sockerkoma snarast eftersom det vankas spelkväll i afton.

2 år gammal bild på S och jag

Kommentera

Publiceras ej