Sprang några varv i en cirkel

0kommentarer

Hej.

Jag vaknade upp i morse med känslan av att det skulle bli en bra dag. Solen sken in genom fönstret, jag släppte ut hundarna en snabbis, gjorde mig i ordning, drack lite blåbärssoppa och det sista jag gjorde var att krama om Mio. TUR, säger jag bara. Mina fingertoppar gled nämligen in i hunden som hade ett 4 cm långt gapande sår på magen. Jag greps givetvis av panik och sprang några varv i en cirkel på vardagsrumsgolvet och ringde därefter Lars Göransson som precis hade telefontid på kliniken. Efter samtalet kunde jag lugna mig lite eftersom jag var tvungen att beskåda skadan närmare.. Det var ett ytligt sår mest troligt kommit till redan igår kväll men eftersom det inte blödde hade jag inte upptäckt det. Vi fick tid 18.00 så lille Mio fick snällt följa med på jobbet eftersom jag ville ha honom under uppsikt.

På jobbet hade vi planeringsdag hela dagen lång. Roligt eftersom jag har så roliga arbetskamrater men även ganska uttröttande, sista kvarten vet jag knappt vad vi pratade om. Vi planerade i alla fall in en massa roliga aktiviteter under våren och sommaren. Jag slutade jobba 16 och åkte hem till mor där jag fick mig en liten matbit. Lars hade ringt under dagen så jag fick komma in lite tidigare med Mio. Väl på kliniken blev Mio ordentligt drogad och sydd. Lars fick skära bort en stor bit (i mina ögon stor bit) hud för att få nya sårkanter, det såg läskigt ut men jag var modig. Haha. Tog vägen förbi apoteket på vägen hem där jag plockade ut antibiotika och smärtstillande till den lille (vi börjar få rutin på det här nu). Nu är vi hemma och har så varit i en timme ungefär. Mio ligger och slumrar i sin bädd och ser vansinnigt sur ut. Jag önskar att han kunde ha lite högre självbevarelsedrift eller åtminstone tala om när han är injured! Mitt lilla barn.

Älsklingar

Kommentera

Publiceras ej