Min lilla Älva

0kommentarer

Hej!

Det har varit några intensiva dagar. I måndags skickade jag iväg Älvan med Greens hästtransporter vid 8 på morgonen. Hon ville inte lämna gården, eller framförallt Simzon, så det var lite hjärtskärande. Efter lastningen blev jag upphämtad av min far och syster och sedan åkte vi mot Örebro. Vi inkvarterade oss på hotell, åt mat på en helt sjukt bra indisk restaurang, jag nervösbajsade en del, och på tisdag morgon åkte vi ut till stuteriet och tog emot Älvan när hon kom. Nu undrar säkert en hel del varför vi inte körde ner henne själva och anledningen är helt enkelt den att Ä är väldigt otrygg i en vanlig finka och fick därför åka lastbil. Att jag åkte med ner beror bara på att jag är blödig..

På tisdagen fick vi i alla fall se några fina hingstar och föl. Älvan fick en stor lapp på sin grimma med sitt namn och kommer inom kort att släppas på bete i ett soligt Örebro (på en fantastiskt fin gård!). Imorgon ska jag ringa och kolla hur hon har det. Min lilla minigris! Det kändes väldigt konstigt att lämna henne där och här hemma är ingenting sig likt utan henne. Simzon går i hagen med Bella och det verkar inte vara någon som gillar det arrangemanget. De var hemska att leda in tillsammans idag. Simzon har faktiskt varit på dåligt humör både tisdag och onsdag, kan det verkligen bero på att hans älskade Älva har åkt?

Idag har jag jobbat och det har gått som smöre. Nu ska jag packa upp mina böcker som kommit från adlibris och börja nöta i den som verkar bäst. Godnatt!

Hingsten Sir Oldenburg. Nyrullad men fantastisk! Fridas bild.


En liten skymt av gården.

Kommentera

Publiceras ej