Jag är ett gammalt stelt fossil

0kommentarer

Hallå där.

Jag är ett gammalt stelt fossil. Valborgsfirandet igår i Gräsmyr hade både sina bra och dåliga sidor. Vi åt gott, det fanns en brasa, jag och Sofia smet iväg på ett litet sidospår och smygköpte dessert, vinet var gott och jag fick en oerhört fin present från Teneriffa. Jag har dock insett att jag är totalt oförmögen att släppa loss nu för tiden. Vid 3 tyckte jag att festen borde varit över, jag gick och lade mig men somnade aldrig pga den höga hiphopbasen (all annan musik hade känts bättre) och de vilda diskussionerna. När klockan var 6 var jag sjukt less och önskade att jag aldrig lämnat Morbyn. Robin försökta kura ner sig i sängen med mig på morgonkvisten men jag var alldeles för arg och han fick sova i soffan. Jag tror att jag eventuellt lyckades sova 2 timmar under morgonen trots fullt ljusinsläpp, sedan läste jag ut min bok, gick ut med hundarna och så for vi hem.

Vi hämtade hem Rillan i Holmsund och var inte hemma förrän vid 15. Det är kanske inte helt friskt att känna som jag gör men jag får verkligen ångest över att möka bort en hel dag på det här viset. På grund av sömnlösheten har jag bara guppat omkring som en degklump utan ork att göra något. Missförstå mig inte, jag älskar att slappa och mysa och ta det lugnt men då ska det vara för att jag redan gjort bort alla måsten och med gott samvete kan lata mig.

Nu har jag precis beställt hem 4 pocketböcker från adlibris för jag är så himla lässugen. 4 pocket (som jag vet kommer att vara helt sjukt bra) för 150 och gratis frakt, det är ju fantastiskt.

Mysigt!

Kommentera

Publiceras ej