Nagelskrud

1kommentarer

Hallå!

Jag inledde gårdagen med att försova mig. Helt sjukt! Det känns som en dålig bortförklaring, men det är sanning, att alarmet på mobilen aldrig ringde. Men det var mobilens fel! Den jäveln. Jag har ett fast alarm på onsdagar - 05.30, men när jag vaknade (av mig själv, med en påträngande känsla av panik) hade den själv ställt om sig till torsdag! Besynnerligt och mycket otrevligt.

Jobbade och handlade. Hanna red och mockade under dagen så när jag kom hem ställde jag mig och gjorde ett storkok av en gryta som Ida tipsat mig om. Slängde ihop en massa grönsaker och quornfärs med kokosmjölk och sweet chili. Jag mindes nog inte allt som skulle vara i, men det blev gott och cirkus 9 matlådor. Det blev även en kvällspromenad med vovvarna.

Idag började jag 11. Jobbade några timmar, åt middag med Marlene och åkte sedan ut till Håkmark för att rida och ha en lektion. Kom hem vid 7 och då var det nagelfix som gällde i gårn bredvid! Gjorde sedan stallet och nu ligger jag på sängen med halvöppna ygen.

Imorgon blir det jobb och stall som vanligt, tror inte jag mäktar med någon fler aktivitet. I helgen är jag dock ledig, så förhoppningsvis orkar jag hitta på något läckert då.

Min tumnagel i ny skrud

1 kommentarer

Pappa o Mikki

04 May 2012 06:58

Ta det lite lugnt i helgen så att du håller dig vaken under resan till Örebro.

Kommentera

Publiceras ej