What a day!

0kommentarer

Jisses vilken fantastisk dag detta har varit!

I morse fick jag ett sms av Sonja "Kom över när du vaknat!" och jag fick genast mina aningar. Det lilla fölet hade ploppat ut under natten! Hon är underbar den lilla krabaten. Det är verkligen helt otroligt mysigt att ha en liten fölis på gården, man vill smyga dit och titta på den hela tiden men får hejda sig ibland.

Efter fölinspektionen rullade vi igång dagen med en cykeltur med hundarna i det fina soliga vädret. Robins syster Sofie har varit här med lilla Wilma och det blev en spontan grillning till lunch! Efter det mockade jag och läste lite i min bok för att känna lugnet. Mot kvällskvisten motionerade jag pållen, gick en promenad med Sonja som skrittade ut på Bella och sedan tog vi ut Metra och fölis på en liten kvällsluftning.

Jag fick förresten ett brev idag om att jag är kallad till ridprov inför ridlärarutbildningen på distans som jag sökt, dock verkar det här med själva distansen lite luddig så jag får se om jag ger mig iväg, ridprov och utbildning håller nämligen till i Skara! Jag har sänt i väg ett mail och inväntar info. Tycker nog inte man kan kalla det distansutbildning om man måste bo i eller i närheten av utbildningsorten..

Idag har jag verkligen samlat energi i sommarvädret. Jobb imorgon, godnatt!

Kommentera

Publiceras ej