Utelivet

0kommentarer

Hoho.

Alltså, mina glansdagar verkar vara över. Åh vad vi inte skulle ha gått ut igår. Vi skulle ha suttit kvar hemma, ätit potatisbakelser, druckit rom och cola, spelat words in a pic och lyssnat på electro latino. Men nej, vi skulle givetvis bege oss ut i Umeås katastrofala nattliv. Där den ena människan är otrevligare än den andre, och den tredje vill slåss.

Vi fick i alla fall lite spänning på vägen hem. Stormen hade orsakat att en byggställning blåst ner från utopias tak och landat på en kille (som det gick bra för ska jag tillägga), och en träskiva typ 2x3 meter hade blåst ända till folkets hus-sidan av vasaplan. Brandkåren var där och plötsligt passerade jag någon jag kände igen, och utbrast (jag hade ju druckit några rom och cola): "det är ju du som var vår hjärt och lungräddare!" Mm, så kan det gå. Tror han kände igen mig på min leopardmössa iaf.

Ikväll har jag bjudit ut Jonathan på middag men fram till dess ska vi bara slappa, känns som lyx!

Sofia får ta del av något chockartat på Saras telefon..



Kommentera

Publiceras ej