Mormor

1kommentarer

Jag har spenderat eftermiddagen hos först mormor och sedan hemma hos "låtsasmorfar" Lennart. Mina hjärtan som blir äldre och äldre..

Min mormor har alzheimers (stavning?) och bor på ett äldreboende. Ibland är hon väldigt trött och snurrig och vet knappt vem man är, men idag hade vi en fantastisk stund tillsammans. Vi satt ute i solen och pratade och hon var precis samma gamla humoristiska, glada och kvicktänkta mormor som hon alltid varit. 

Jag har gråtit sedan jag kom hem, över min rädsla för döden, över att jag inte är där oftare, över att jag är så lyckligt lottad som fått växa upp med så fina människor och över hur en dryg timme kan vara mer värd än alla materiella ting. Älskar min underbara lilla mormor så otroligt mycket! Och Lennart också såklart <3

1 kommentarer

Pappa

10 Sep 2013 08:52

Fint gjort av dig att besöka dom gamla. Värmer ett fadershjärta. Kram.

Kommentera

Publiceras ej