Pappan med tålamodet

0kommentarer

Hej.
Nu har jag vaknat så här kommer hela den spännande historien om gårdagen. Jag skulle alltså börja jobba 11.30 men fick inte igång bilen förrän vid den tiden, jag fick hjälp av Sonja att kabla igång den. Jag åkte i ilfart till pappa i Holmsund och kastade in hundarna (jag valde att lämna dem där eftersom Rill inte var helt hundra i magen ännu). Pappa skjutsade mig till jobbet och for sedam och hämtade ut min bilnyckel.

Jag hade ju givetvis meddelat jobbet om min morgonincident med bilen och jag tyckte att jag anade något märkligt i rösten på både Mikaela och Jorda när jag ringde. Det sades inget märkligt, det var mer tonläget som var skumt. Så när jag väl kom fram insåg jag att det var kaos på flygplatsen. Flygplanen var flera timmar sena, det var 500 pers i restaurangen och alla ville köpa upp sina förseningskuponger (helst på mat). Det var folk och disk överallt. Det var vid denna tidpunkt jag insåg varför de låtit så konstiga i telefonen, de var rädda för att jag skulle dra en vit förkylningslögn om jag visste om kaoset. Mikaela hade vässt "säg inget till Johanna".

Så höll det på hela dagen. Jag diskade, diskade, diskade och diskade. Till 23.30. Och jag var sjukt tacksam för att jag slapp stå i kassan. Jag kan ju säga att 23.30 var jag väldigt nöjd över att jag hade lämnat hundarna hos pappa, vi skulle egentligen sluta 20.00. Det var verkligen ett extremt långdraget kaos och när klockan närmade sig hemgång rann det ur ögonen på mig. Jag har varit med om kaos förut givetvis men det brukar alltid komma en liten stund under dagen då det är lugnt, man hinner städa upp lite och andas. Men icket igår. När ska sthlm lära sig hantera snö?

23.30 stod i alla fall pappa och väntade på mig (tålamodspappan som egentligen skulle hämta mig 20.00) med hundarna i bilen. En minut innan jag satte mig i bilen hade Akilles fått rännskita och bajsat i baksätet så det var outhärdligt, det stank, pappa var arg och Akilles var ledsen. Det lustiga var att Akilles hade varit bra i magen hela dagen fram tills dess. Det blev ilfart till verkstan, packade över hundarna till min bil och började färden hemåt. Det var så skönt att få köra sin egen bil! Jag kom hem halv ett, gick ut i stallet och insåg att allt var klart med vatten och mat. Hästarna tyckte mest att jag störde. Jag hade ju mockat på morgonen tack och lov, men inte fyllt upp med hö och vatten inne. Sedan var det in i duschen med hundarna, jag misstänkte starkt att de trampat runt i rännbajset i bilen.. på tal om det måste jag tvätta mina jeans också kom jag på nu. Sedan fick vi äntligen gå i säng! Jag har sovit som en stock.

Idag ska jag ta det lugnt, bara dola här hemma och kanske färga håret om de har någon bra färg här på Ica eller i Sävar. Jag ska nog ta ut Simzon på en liten skrittur också, solen skiner ju! Det blir inget party ikväll eftersom jag dels är levande död, men även för att jag ska upp och jobba på hippo imorgon. Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej