Lite intresseklubb..

0kommentarer

Godmorgon.
Jag är totalt insnöad i min lilla stuga! Jag upptäckte igår kväll att snön på backen når ända upp till fönstren på baksidan av huset. Jag är inte sugen på att gå ut men jag måste snart hämta in mera ved och fixa stallet.

Jag är ledig idag och ska passa på att handla klart allt inför julafton. Jag har cirkus fem julklappar kvar att komplettera och så ska jag vara ute i god tid och köpa all mat idag. Vi ska fira jul hemma hos mig i år och då har vi delat upp maten tack och lov, men det blir ändå en hel del. Jag ska bland annat baka en vegetarisk paj. För första året så är ju även min lillasyster vegetarian på jul!

Vedproblemet hänger dock över mig, jag måste ta mig iväg och hämta mera ved innan julafton. Så jobbigt! Men så går det om man är nybörjare på att bo i hus. Nästa vinter kommer jag att vara rätt rustad. Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej