Ugnspannkakan

3kommentarer

Prolog: Vi håller på med ugnspannkaka och på grund av en dålig ingrediens fick vi slänga första satsen och börja på en ny. Vi hade ett mjölkpaket på bordet och i första satsen försvann 7 dl. Hur är det då möjligt att Robin mäter upp 4,5 dl mjölk ur samma mjölkpaket till nästa sats?

Jag: Det är omöjligt. Det där mjölkpaketet kan inte ha innehållit 11,5 dl mjölk.

Robin: Det sitter lite mjöl i botten på decilitermåttet, det kanske är därför..

Jag: Nej, nu blir jag galen. Det är ju du som har mätt fel på något ställe, och nu vet vi inte hur mycket mjölk det är i smeten!

Robin: Men vadå.. de har väl gjort något fel på Norrmejerier.

Jag: Nej nej nej! Det kan ju inte rymmas mer än 10 dl mjölk i ett mjölkpaket. Du har gjort fel någonstans!

Robin: Jaha. Ok, vem litar du mest på? Din egen pojkvän eller en random dude på Norrmejerier?!

- tystnad -

Jag: RANDOM DUDE.

3 kommentarer

Pappa o Mikki

16 Aug 2011 20:43

Jag råkade ut för samma sak i går. Gjorde oxå ungnspankaka. Skulle innehålla 8 dl mjölk och det mätte jag noga upp. Sedan trodde jag att det skulle vara 2 dl kvar, men det var 4:a. How com?

Anonym

16 Aug 2011 22:17

Om man fyller decilitermåttet helt uppstår inte detta bekymmer...

Ida

17 Aug 2011 08:49

Det är därför vi alltid gör pannkaka på 1 liter mjölk... :-)

Kommentera

Publiceras ej