Hör opp!

3kommentarer

Jag vet inte vart jag ska börja.

Jag skulle egentligen vara på jobbet 09.30 idag MEN, jag körde av vägen och ner i diket. Jag blev rädd, polkagrisen på Evas julklapp gick sönder, dispyt uppstod i hemmet osv. Jag fick skorpor och te hos Sonja medans motorvärmaren gjorde sitt jobb på traktorn och sedan drog hon upp bilen i en handvändning. När jag umgås med Sonja inser jag hur mycket jag har kvar att lära för att klara mig här ute i vildmarken..

Jag dök upp på jobbet strax efter 11 och hade givetvis missat torsdagsridningen. Fruktansvärt. Jobbade till 15 och sedan åkte jag och hämtade hem lilla mor från jobbet. Vi åkte på Coop och julhandlade, det var lika fruntansvärt. Trängsel är verkligen extremt påfrestande. Jag inhandlade även den sista julklappen.

På väg hem till mor blev det en animalrescue, jag börjar få rutin på dessa! En leonbergerliknande vovve strövade fritt vid vägen mellan Jula och Myrorna. Ingen ville kännas vid den så jag haffade den och tursamt nog hade den en IDtub i halsbandet med namn och telefonnr. Självklart var det dock ingen som svarade när jag ringde. Så där stod jag med en jättehund och sönderfrusna händer medans mamma gick in på olika affärer i närheten och bad dem fråga i högtalarna om någon saknade en hund. Till slut blev jag tvungen att peta in den i min lilla bil, det kom nämligen en annan (kopplad) hund gåendes på vägen och min hittehund började dra som tusan mot den lilla. Hade jag tappat den så hade den kanske ätit upp den andra hunden samtidigt som alla åskådare skulle tro att det var min hund. Usch. Jag ringde Nora till slut för jag behövde en polis goda råd, då dök ägaren upp! Hunden hade rymt ur en bil medans ägaren handlade. Så, det slutade gott. Jag var nästan rädd att behöva ta hem the giant.

Vid denna tidpunkt låg vi efter i tidsschemat så väl hemma hos mamma tryckte vi en trerättersmiddag på 60 minuter. Det var sååå gott! Förätten blir att göra på nyår. Sedan åkte jag tillbaka till jobbet, gluttade lite på pappas ridgrupp och sedan hade jag två lektioner. Nattade karantänhästarna och sedan åkte jag hem. Robin hade mockat så jag behövde bara ta in hästarna här hemma och pussa lite på dem. Nu ska jag powersova! Börjar 7 imorgon. Godnatt!

3 kommentarer

Jenny

23 Dec 2011 08:48

Det var ingen brist på upplevelser under din dag iaf =)

Elin

23 Dec 2011 09:25

Åhhh jag vet vilken vovve du menar. Jättestor, svart och långhårig? Ser nästan ut som bjärn!

Pappa o Mikki.

23 Dec 2011 11:38

Det här var mer än du berättade för din pappa. Men slutet gott allting gott.

Kommentera

Publiceras ej