Mitt i julenatten

0kommentarer

Hej.

Jag ligger här och bloggar mitt i julenatten. Julaftonen inleddes med en barbackatur på Simzon tillsammans med Sonja på Bella. Det var mysigt och när vi kom tillbaka hade jag nästan förträngt incidenten som ägt rum precis innan turen (korta versionen: hade tänkt slänga på Simzon tränset i hagen och hoppa upp barbacka, vilket på något vis resulterade i att Simzon galopperade runt med Ä i släptåg, trampade på sitt nya hackamore typ 30 gånger samt slet sönder tyglarna. Sedan kom jag inte upp på ryggen när tränset väl var på plats. Fick till slut bli uppkastad. Punkt).

Efter ridturen åkte jag in till ers och hämtade upp mami, sedan vidare till Roberts. Första stoppet: Morfar. Vi hängde där en stund för att sedan bege oss till Lennart (typ min andra morfar). Där blev det god julmat, julklappar och julemys. Mormor och morbror var också med, såklart. Jag åkte hem så att jag var hemma vid sju, jag och vovvarna fixade stallet och sedan när Robin kom hem så gick vi över till grannarna och spelade spel samt drack fenomenet Mumma. En skön julafton med andra ord.

Nu är jag trött som en Mio..

Imorgon firar vi Borren som fyller 25!

Kommentera

Publiceras ej