11 - MINA SYSKON (del 1)

0kommentarer

Jag har en syster och en bror, båda yngre än mig. Jag börjar med Frida Ärtskida..

Frida var vansinnigt söt när hon var liten (bra mycket sötare än mig som såg ut som en liten korpulent pojkvasker). Efter sötperioden hade hon en galet dryg tonårsperiod men nu är hon tack och lov relativt vuxen. Frida har aldrig förstått det själv men hon var en sådan lillasyster som härmade en med allt, kläder (som hon tjuvade från min garderob!), parfym, musikidoler osv. Mamma fick alltid trösta mig med orden "men du är ju hennes idol!". Det hjälpte föga.

Jag och Frida är väldigt lika på några punkter, på både gott och ont. Vi har haft de värsta bråken men också de allra roligaste stunderna tillsammans. Jag kan inte komma på någon som fått mig att skratta så som hon, en liten händelse eller ett skämt som träffar rätt kan få oss båda att ligga på golvet och gråta av magsmärtor. Vår humor är extremt lika (men skiljer sig förmodligen mycket från gemene mans). Tilläggas bör även att Frida har en mycket omtänksam och generös sida som hon kan plocka fram när det gäller. Saknar dig syster byster!

Den här bilden fick mamma och pappa på varsin mugg i julklapp..


Haha.. i Säter, i stugan där någon bröt sig in och "duschade"!


Vad som kan hända om man lämnar oss två ensamma i en bil..


Kommentera

Publiceras ej