Hästsöndag igen

0kommentarer

Hej!
Jag var uppe med tuppen idag. Släppte ut Simpis som sovit inne i stallet helt själv! Vilken stjärna. Det var bara han som ville komma in igår kväll så då provade jag att ha honom själv i stallet och han skötte sig utmärkt. Blev iofs bara 6-7 timmar men ändå.

Sedan åkte jag till hippo och var ansvarig för en ridskoletävling. Förutom att banskissen saknades så jag fick improvisera en på tio minuter (ruggigt oläckert för min stressmage) så tycker jag att det flöt på bra. Det var kul.

Nu har jag vart hemma ett tag, mockat, druckit thé och läst ridsport hos Sonja, varit ute med hundarna och försökt lokalisera en bajslukt i huset (utan något resultat). Det är inte lätt att lokalisera en bajslukt, eller någon anna lukt heller för den delen, när man han mitt dåliga luktsinne.

Nu håller jag på och packar en Lagerhauspåse (standard att packa i) så att jag och hundarna ska kunna övernatta hos Robin efter ridning och dressyrträning ikväll. Det är inte lite man behöver ha med sig faktiskt, jag kommer ju att åka i ridkläder så jag packar vanliga kläder, vanliga ytterkläder och skor, arbetskläder tills imorgon, sminkväskan, hundmat, hundtäcken och de vanliga småsakerna man alltid har med sig.

Nu måste jag lägga i en högre växel, så ha en trevlig kväll gott folk!

Kommentera

Publiceras ej