03 - MINA FÖRÄLDRAR (del 1)

1kommentarer

Nu ska jag alltså skriva en liten truddelutt om mina föräldrar och jag säger så här; det är ingen slump att jag blev så märklig som jag är.

Mamma
Jag har en mamma som precis fyllt 50 men ser ut som 38 (något som gärna får gå i arv). Hon är nästan onormalt beroende av praliner och har små lustiga gömmor runt om i lägenheten. Mamma köper nya kläder oftare än mig och håller även en "klatschigare" standard på sina plagg, något som hon förvisso är fin i men som man inte alltid kan ärva när man är en liten grå person som jag. Hon är nästan alltid väldigt generös MEN inte när det gäller sömn (där är hon en ål), när jag och Frida var små och ville sova i mammas och pappas säng när det spökade fick vi hålla oss på pappas sida i sängen. Dvs, jag, frida och pappa delade på 90 cm och gud hjälpe den som råkade rulla över på den andra bäddmadrassen..

Som de flesta mammor gör så lagar hon god mat och är duktig på att baka, däremot är hon inte en typisk hemmafru (något som sannerligen gått i arv, haha) och tycker inte om påtvingade könsroller. Hade man varit elak mot djur i mitt barndomshem så hade man kanske fått en ordentlig aga av min mor, något som jag definitivt ska föra med mig i min egen barnuppfostran. Sen vill jag bara avsluta detta stycke med att meddela att hon faktiskt är SINGEL! Så om någon känner en snygg, generös, snäll, rolig och intressant singelkarl.. maila mig.

Här måste jag avrunda tyvärr, jag måste göra mig i ordning för jobb och ridlektion i eftermiddag. Jag återkommer ikväll med mitt pappastycke!


OBS! Jag måste göra en liten rättelse (17.10) angående agan. Om man hade varit elak mot ett djur hade man fått skäll, inte aga. Att aga barn som är elaka mot djur handlade bara om mitt eget önsketänkande..

1 kommentarer

Mikki

26 Jan 2011 12:42

Inte avslöja allt om min husse. Snälla. Jag skall ju leva med honom sedan.

Kommentera

Publiceras ej