En fruktansvärd ridtur

0kommentarer

Hej.
Det var fruktansvärt att rida idag. Simzon var hemsk, men inte nog med det. Mitt i ett ögonblick av frustration så gick hackamoret av på mitten. Jag minns inte vilken gångart det var men där satt jag med hela tränset hängandes runt Simzons hals och fick vackert åka med tills han behagade stanna. Han joggade ner till hagen med uppspärrade ögon och sökte tröst hos Älvan (vi var inte speciellt långt ifrån hagen så ingen större panik utbröt). Jag var livrädd att Sonja skulle ha sett det hela från sitt köksfönster men det hade hon (tack och lov) inte..

Pappa och Mikki har varit här och fikat (fikat på sitt eget fika som de hade med sig), jag stod för kaffet i alla fall (!!!). Jag bytte en kloklippning mot en påse mat, jäkligt shysst byte för min del må jag säga.

Kommentera

Publiceras ej