Äntligen ligger jag som en sill

0kommentarer

Godkväll.
Äntligen ligger jag som en sill i min sköna julklapp. Hundarna har lyckats klämma in sig bredvid på varsin sida om mig, trångt men mysigt och varmt. Min stadsvisit började med att Sofia tvingade in mig i ett parkeringshus, fy fariken. Sedan åt vi vegetarisk sushi vid järnvägstorget och det var sjukligt gott, jag har ju som sagt ett grovt beroende av wasabi. Trots min minibudget lyckades jag fynda på rean. Jag hittade två toppar a 50 kr samt en mintgrön BH för 75 kr sedan sa Sofia STOPP och smällde mig på fingrarna.. tur att jag har henne.

Efter staden satte jag mig i bilen och körde ut mot hippo, lyckades med ett telefonsamtal som fick mig att klämma fram en tår.. jag är så äckligt känslig. Väl framme på hippo var jag glad igen, jag träffade många bekanta att surra med. Sedan red jag ponnyn Walter i ridhuset och det gick riktigt bra efter lite stretande från båda håll, efter en stund flög han fram över ridhussanden och jag behövde bara tänka vad vi skulle göra. Skönt att få känna den känslan ibland!

Nu är jag som sagt hemma igen, Robin är här och vi har ätit kylskåpsskrap till middag. Jag har gjort klart i stallet men det blev ingen ridtur idag på grund av den bitande kylan. Imorgon ska jag och Sonja passa på att rida på dagen när det är ljust, det blir nog rikti nice..

Kommentera

Publiceras ej