Mina fina ponnysar

0kommentarer

Oboj.

Det börjar dra ihop sig mot en film i soffan med lite glass och hemmagjord chokladsås. Vi har varit ute och ridit, jag på Älvan och Robin på Simzon. Hästarna skötte sig mycket bra och även nybörjarn. Simzon är verkligen optimal med ovana ryttare, så fort han blir lite osäker på pilotens oklara signaler glider han in bakom Älvans rumpa och gör som hon gör.

Min älskade Älva är verkligen alltid rolig att rida. Hon har som de flesta känner till en gammal mystisk skada med sig i bagaget som gör henne till en porslinshäst, vilket innebär att jag måste vara väldigt lyhörd och inte pressa henne för hårt. Jag får anpassa mig till henne och leva med att hon är som hon är, men det gör faktiskt ingenting. Hon är så underbar varje dag ändå! Alltid glad, mysig, pigg och arbetsvillig. Hon gör allt som matte ber om. Vi hoppar aldrig eller gör några avancerade saker men de som såg oss i hoppgruppen för några år sedan kan nog hålla med om att det är lika bra..

Jag och Älvan i vintras

Kommentera

Publiceras ej