Jag är en åldring

0kommentarer

Godmorgon. Min hals smärtar så jag kan inte sova vidare. Om det här är ytterligare ett efter-festival-symptom så är det ju riktigt tragiskt.

Efter förra veckans festival kan jag bara konstatera att:

- Jag är en åldring

- Spritpennan måste sälja som smör varje sommar. Själv undrar jag dock, vad är grejen? Okej, jag kan förstå att det är (ytterst lite) kul att rita en musch på någon som sover, men tyvärr verkar de flesta ha kladdat ner sig själva med spritpenna för att "blend in".. Och hur kan jag anta det? Jo, de flesta var nerkladdade med hjärtan, låtsastatueringar och dylikt. Ritar man på en avdäckad människa ritar man knappast något sådant, då ritar man mush! Eller eventuellt en snopp på kinden som 2 i mitt resesällskap demonstrerade en kväll..

- Föräldrar borde hålla bättre koll på sina minderåriga. Hade de kollat sina 15åriga tjejers packningar och insett (samt reagerat på) att det enda de innehöll var ett par string, en spritpenna och en hb-dunk så hade det varit betydligt trevligare för oss andra att vistas på campingen

- Efter några dagars fylla och korta nätter är det ingen idé att försöka bonda med mig, jag kommer mest troligt knappt svara på tilltal från en okänd människa, speciellt inte från någon som är nerkladdad med spritpenna och luktar snopp

- Jag bor i Umeå, Umeå är en stad full av studenter. När jag då åker till en stad som till exempel Borlänge, vad vill jag då slippa? JO SPEXIGA MÄNNISKOR!

- Att ligga naken och bräsa med endast huvudet inne i tältet är ungdomarnas nya raggningsteknik

- Det finns en stor del av campingen på P&L som heter No Mans Land, ett ställe där människorna/mutanterna kryper fram på alla fyra och är blinda. Eftersom de inte tål solljus så är det alltid natt i No Mans Land. Ibland kunde vi höra larmet om nätterna, det betydde att något från NML var på väg över gränsen till den vanliga campingen och det var otryggt att vistas utanför respektive tält

- Jag ska aldrig åka på samma festival som min pojkvän igen. Eller, kanske om vi sover i samma tält och om jag har en sändare på honom


Bästa festivalcitatet:
"Stackars Oscar som måste vara med dom där gamlingarna.."
(VI)

Kommentera

Publiceras ej