Skräckupplevelse

0kommentarer

Goddag.

Här har det inte blivit mycket sömn inatt. Jag somnade sent, hann väl sova någon timme innan jag vaknade på det mest vidriga sätt. Något kröp över min axel och mitt ansikte. Jag fick givetvis panik och hoppade upp ur sängen men tänkte ändå att det "kan ju ha varit en mardröm också". Men nej. Tror du inte jag ser något stort svart springa rakt mot mig och sedan försvinna bland sängkläderna. Jag såg bara en utväg, dvs sova resten av natten i soffan. Utan täcke och kudde för jag vägrade röra något som låg i sängen. Vidare kan jag meddela att jag, efter att ha genomsökt hela soffan noggrant efter spiders, inte kunde sova speciellt bra. Det var som att försöka sova i en solstol i gassande sol (vilket ju förvisso är härligt nu när jag tänker efter). Hade jag kunnat vara naken hade det ju varit en annan femma men med mina stora vardagsrumsfönster var det ju bara att kliva i pyjamasen. Blä. Jag kommer att behöva en powernap någon gång under dagen (så skriver/säger jag ofta men den infaller sällan).

Mina nattbestyr resulterade i alla fall i att jag klev upp någorlunda tidigt, gick en hundpromenad, släppte hästarna på betet och åkte in till stan för att hämta min bakfulle pojkvän. Jag har insett att Melody Club är den allra bästa bilmusiken, speciellt när Frida sitter bredvid. Ikväll är det min tur att ta en runda på stan och det ska jag göra tillsammans med en vapendragare ur BarnKören, dvs Malin. Nu måste jag dock fortsätta med mitt eviga pluggande, om jag ska kunna leva rövare ikväll. Adios amigos.

Kommentera

Publiceras ej