Snirklaren Simzon

3kommentarer

Den som hämtar Simzon inom 24 timmar får honom gratis. Gud, jag önskar att det var sant men det är det inte.. jag är nog stuck med Simzon tills han dör. Och så tjurig som han är så lär han väl blir runt 40 år gammal. Simzon var riktigt, riktigt hemsk idag. Jag skröt för Sonja igår om hur skönt det är att Simzon är så trafiksäker, PSCHH! Idag kunde vi inte gå förbi varken busskurar, barn, bilar eller cyklar utan ett jädra manekemang.. inte ens en trottoarkant kunde vi ta oss över utan stök. Mitt tålamod tog slut när vi blev stående mitt på bilvägen på bron över älven med bilar från båda håll. Då skämdes jag ögonen ur mig.. det ska ju tilläggas att det finns en trottoar på bron, där vi gått ca 50 gånger tidigare. Men nej, Simzon skulle gå MITT - I - VÄGEN.

Sedan var han ett aber resten av ridturen också. Märk väl att det enda jag krävde var att han skulle gå rakt fram i alla gångarter längs en skogsväg och böja en aning på nacken. När vi kom hem var han dock plaskblöt över hela kroppen på grund av att han snirklat sig, tvärvänt, bockat, rest, tvärstannat, galopperat på stället, backat.. Är det vanligt att ett schabrak blir blött helt igenom? Som om någon hällt vatten på det? Jag inser ju att det här kanske inte är den bästa reklamen för den lille herrn, jag söker ju fortfarande en medryttare..

Det som grämer mig mest är att hans uppförande förmodligen beror på en helt vansinnigt dålig inridning och utbildning, för man märker på honom att mycket av stöket beror på att han helt enkelt inte förstår ett smack av vad det är jag kräver. Människan som utbildat honom skulle ju ha fått smaka på riset!! Simzon kunde trots allt ha varit en riktigt riktigt fin häst med sitt underbara utseende och sina fina lätta gångarter..

3 kommentarer

Pappa o Mikki

18 Jun 2011 00:42

Kämpa på. Till slut ger han sig.

Anneli

18 Jun 2011 01:23

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/fredag-dagens-blogg-2.html#comment

lina

03 Jul 2011 17:18

kanske är det något som sitter i herrn´s huvud? eller så kanske han är schizofren. kul blogg du har =)

Kommentera

Publiceras ej