Diverse diverse

2kommentarer

Godmorgon. Åter igen vaknade jag för tidigt av mig själv. Ska man vakna frivilligt efter sju timmars sömn på en ledig lördag? När man dessutom klev upp halv åtta efter sex timmars sömn dagen innan, och sedan jobbade till tolv på kvällen? Det luktar räv här..

Gårdagen bjöd förövrigt inte på många bra saker. Vattenläkage i taket gjorde att det rann brunfärgat vatten ner i mina köksskåp och förpestade min rena disk samt nyskurade köksbänk (det hände när snön på taket började smälta och jag upptäckte det givetvis för sent). Jag blev även vittne till hur tuppen (kanske oavsiktligt) dödade en höna.. jag slog bort honom med min grep när jag upptäckte det men det var för sent, väldigt sorgligt. Jag hann även bli helt galen när jag trodde att Mio hade begravts under ett jättesnöras från stalltaket, jag började skrika i falsett men då kom han springande från ett annat håll.

Sen har jag väldigt svårt att hantera att någon är arg på mig. Jag mår riktigt illa över det, men jag antar att det är ofrånkomligt.. jag vet inte. Det är ju speciellt jobbigt när det är någon man egentligen tycker om. Magsår.

Det enda som gick bra igår var jobbet, det var kul igår.

Nu ska jag strax åka in till stan och köpa en begagnad fåtölj via blocket till Mio. Vi ska göra en kompromiss här i huset, han vill sova i fåtöljen i vardagsrummet men jag vill att han ska sova i sovrummet. Därför är jag så smart att jag köper en mysig fåtölj till honom och ställer den i sovrummet! Snille!

2 kommentarer

Bettan

05 Mar 2011 14:56

asså jag vet att jag hört det någonstans för längesen, men lyckas inte googla fram något om det, så jag vet inte... yepp, han är sex månader och det kliar som aldrig förr i hans tänder, han är bedårande när han sover, i övrigt är han en pina! :P

Raymondlinea

14 Oct 2011 12:10

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

Kommentera

Publiceras ej