Ridning utan ridhjälm

1kommentarer

Jag förstår verkligen inte hur man kan rida omkring utan hjälm. Jag for ut med Simzon idag och insåg efter halva vägen att det inte var en hjälm jag hade på huvudet, det var en mössa. Panik. Nä okej jag fick inte ens i närheten av panik eftersom min häst är som en snigel med björnpäls.. men jag tänkte på faktumet att "om jag ramlar av nu kanske jag spräcker skallen" exakt hela vägen hem. Inte värt! Det är kanske olika hur man är fostrad och jag är ju en inbiten ridskoleryttare, men jag trivs bäst i min ridhjäm på hästryggen..

1 kommentarer

Sandra

11 Mar 2011 23:44

Gissa om man suttit upp några gånger på sommaren framförallt och insett gu´ va lätt hjälmen kändes... hmmm... det är nog inte skärmen till hjälmen jag ser utan det är ju kepsen jag fortfarande har på mig.



Sen är det precis som du säger, typ konstant sitter man och tänker hela vägen hem, bara han inte blir rädd för något nu. Inte vidare klokt, istället är det ju mycket lättare att hoppa av, kan man tycka, men då slår ju latheten till... :)

Kommentera

Publiceras ej