Varför gjorde jag inte en tatuering istället

0kommentarer

Bläää. Gårdagen kväver mig så djupt. Dagen började perfekt. Jag hade en grov pepp, vi åkte till travet, fick good seats, åt våran goda matsäck osv osv osv. Vi trotsade kylan bra länge men till slut gick det inte mer så vi bestämde oss för att flytta in vårt pick och pack, dagens osmartaste drag. Jättekul att spela på hästar när man ser 10 % av banan, not. Jag hatar stora folksamlingar och trängsel.

Vi åkte "hem", gick en dogwalk, åt middag, tog en powernap och började dricka. Jag blev på dåligt humör över något som bara Malin vet om, sedan åkte vi till Fabriken där vi hade biljetter till årets valborgsfest. Årets alternativa fulfolksfest var det snarare. Musiken gjorde mig lite peppad men peppen dog snart när jag insåg att dom vi åkt dit för att hänga med åkte hem en halvtimme efter att vi kom (kan det hänga ihop tro?). Det var så kvävande. Och jag klarar verkligen inte alternativa folksamlingar, det är värre än vanliga folksamlingar. "Hej jag är alternativ, jag tycker att alla människor ska få se ut och vara hur dom vill. Fast jag själv gillar bara andra alternativa och kan bara umgås i min inskränkta lilla grupp där vi alla har lustiga frisyrer och glasögon som vi egentligen inte behöver."

Nå väl, vi höll ut ett tag. Sedan när vi skulle åka hem så hade någon snott tröjan som jag hade lånat av Robin. Så sjuukt kvävande, jag känner mig jätteskyldig nu. Perfekt avslut på en perfekt kväll? Och jag spenderade så mycket onödiga pengar, jag hade lätt kunnat skaffa mig en tatuering istället. Ååååh, det är det som kväver mig mest.

Nu har jag varit ute på en liten morgontur med hundarna och ska nog försöka sova en stund till, vi kom hem efter fyra i natt. Min kropp skriker efter maxmat, jag måste nog göra den till viljes senare.

Får dock avsluta med att inflika att fredagkvällen i Braxsele var mysig! God mat (väntar fortfarande på receptet Marlene) och en trevlig ridtur/björnspaning med Sandra.

Kommentera

Publiceras ej