Den här dagen

2kommentarer

Alltså den här dagen. Jag såg fram emot en skön ledig dag, och framförallt såg jag fram emot att slippa dåligt samvete över hästarna idag. Jag bedrog mig. Jag inledde morgonen med att svimma, naken. Det var rätt obehagligt för jag fattade först inte att jag hade svimmat utan låg plötsligt naken på golvet och skrattade med Robin hängandes över mig. Hela situationen hade varit så mycket bättre om jag inte varit naken!! Sen mådde jag katastrofalt illa och ringde mamma - något jag inte borde ha gjort för hon blev väldigt orolig. OBS! Jag är INTE gravid. Det vet jag på säkra grunder.

Jag blev liggandes i sängen. Då passade Mio på att äta en hönsfot (den satt givetvis inte fast på en höna vid tillfället) så Robin fick jaga en veterinär via telefon. Vi fick rådet att ge honom sparris att äta och det var mycket frustrerande att inte kunna ta sig ur sängen. Jag hatar när Mio gör såhär! Sist vi var till veterinären var det på grund av att han ätit en möglig fågel, min rumsmatta fick kasseras i samma veva.

Nåväl, sjukvårdsupplysningen trodde att det kunde vara överansträngning som orsakat svimmet och det är väl inte helt otroligt. Det kan även vara blodtrycksfall eller en början till influensa. Eller något helt annat för den delen men jag mår mycket bättre nu. Jag är fortfarande nedbäddad och yr men har tagit mig till fotöljen. Jag hatar verkligen att jag totalt missar den här dagen. Robin skulle vara snäll och gå ut på en promenad med Älvan men vad händer, de hinner kanske 20 meter från hagen innan hon reser sig rätt upp och sedan springer tillbaka till hagen. Kul häst ibland (hon brukar vara som ett litet lamm på promenader). Jag var nyss på väg ut för att gå med henne själv men jag orkade helt enkelt inte så nu får de stå ännu en dag, känns riktigt skitigt.

Så nu ligger jag här och avvaktar. Kommer jag att piggna till så att jag kan jobba imorgon? Kommer Mio att skita ut hönsfoten utan komplikationer? Kommer Pirates 4 att vara bra?

2 kommentarer

Mikki och pappa

15 Nov 2011 17:53

Krya på dig.

jenny

15 Nov 2011 21:13

Din stackare!!

Kommentera

Publiceras ej