En jädra fräs

0kommentarer

Hej.

Jag har haft en skön dag. Sov ut i morse och fick sedan besök av både pappa och Lennart. De åker båda hit till Morbyn för att få sina hundars klor klippta. Pappa hade med sig fika och vi stod för kaffet.

Eftermiddagen spenderade jag med att torka chili och det visade sig bli ett jädra hoolabaloo. Först lyckades jag få chili under näsan och det gjorde otroligt ont, fick sitta med en isbit under näsan i upp emot en timme. Några timmar senare skulle jag bara känna lite på torrheten på chilisarna med min högra nypa och efter det var jag handikappad i fingertopparna i en halvtimme. Någonstans däremellan måste jag ha fått chili även på ovansidan av den vänstra handen för jag trodde nämligen länge att jag antingen bränt mig på ugnen eller fått tvättmedel på handen. Det verkade mera logiskt än att det skulle ha vart de små oskuldsfulla chilisarna som gjort att det brände på ett relativt stort hudparti. Det verkar vara en jädra fräs i dem.

Landströms hemmaodlade


Jag har varit ute på promenad med Simpis också, han var glad. Har även hämtat ut ett paket med beställda julklappar, skickat iväg Nimas transportbur till Mora med bussgods samt ätit falafeltallrik. Nu har jag precis kommit in från stallet och ska väl snart själv hasa i säng. Godnatt.

Kommentera

Publiceras ej